Intensywne, zaawansowane, CZTERODNIOWE szkolenie kapitańskie.
Nie 2... nie 3... ale 4-dniowe szkolenie, gdzie grafik będzie bardzo napięty, a czas maksymalnie wykorzystany.
Tworząc w 2020 roku Warsztaty Kapitańskie chciałem wyjść poza schemat typowej manewrówki portowej.
Bazując na wieloletnich doświadczeniach z prowadzonych rejsów i szkoleń, jak również biorąc pod uwagę swoje błędy, które popełniałem jako młody skipper (i nadal popełniam, ale już jako kapitan) opracowałem program i stworzyłem szkolenie WARSZTATY KAPITAŃSKIE.
Dla kogo?
Szkolenie wybitnie intensywne i maksymalnie wypełnione PRAKTYKĄ, aby bezpiecznie i profesjonalnie poprowadzić swój pierwszy rejs jako skipper lub stać się jeszcze lepszym „kapitanem” 🙂
Szkolenie przewidziane jest dla osób posiadających patent JSM lub posiadających duże doświadczenie żeglarskie.
Terminy
na wiosnę 2024 planowane są Warsztaty Kapitańskie w 4 terminach i rejs szkoleniowy bez nawigacji elektronicznej
Manewrówka Bavaria 51 + Pierwsza pomoc
15-17/05/2024
Gdańsk – Sopot
środa — piątek
Jedyne takie szkolenie i jedyny termin
Manewrówka na jachcie 51 stóp 2 płetwy sterowe – 2 intensywne dni manewrów na Bavaria 51
+ 1 dzień w 100% poświęcony na pierwszą pomoc na jachcie
resuscytacja krążeniowo- oddechowa dorosłych i dzieci, ratowanie tonących, postępowanie w zadławieniach, postępowanie w oparzeniach, opatrywanie ran oraz zabezpieczanie urazów, postępowanie w hipotermii oraz wiele więcej.
Cały blok z zakresu pierwszej pomocy poprowadzi doświadczony Ratownik Wodny, Pielęgniarz, mgr Mateusz Szulimowicz
cena – 1980 zł
Dostępne miejsca: 4 z 6
TERMIN WYPRZEDANE
4-7/04/2024
jacht Delphia 47, Gdańsk
11-14/04/2024
jacht Bavaria 45 (2 płetwy sterowe!), Gdańsk
18-21/04/2024
jacht Delphia 47, Gdańsk
11-14/05/2024
jacht Bavaria 51, Gdańsk
Czego nauczysz się na Warsztatach Kapitańskich?
BHP
Tak często pomijane przez większość skipperów.
Dokładne omówienie i pokazanie wszystkich środków ratunkowych, w jakie wyposażony jest jacht:
- kamizelki ratunkowe
- tratwa ratunkowa
- koła ratunkowe i lifeboje
- pasy asekuracyjne
- MOB
- pirotechnika
- EPIRB
SILNIK
Omówienie „palcem” podstawowych podzespołów silnika.
Mimo że wielu słyszało o czymś takim jak „impeler” to my go znajdziemy, pokażemy i powiem, jak go poprawnie wymienić oraz jakie czynności wykonać później. Znajdziemy filtr oleju i filtr paliwa, wyczyścimy filtr wody zaburtowej i sprawdzimy, czy będziemy mieli chłodzenie silnika. Sprawdzimy przekładnię oraz jej stan.
RADIO UKF
SRC w pigułce.
Poprawna komunikacja i wykorzystanie radia na jachcie. Omówienie podstawowych funkcji oraz obsługi radia, wzywanie pomocy. Praktyczne prowadzenie korespondencji radiowej.
MAPY i NAWIGACJA
Czytanie map, punkty odniesienia, wyznaczanie pozycji i kursu.
BLIND NAVIGATION – na deser, prowadzenie nawigacji bez pomocy elektroniki
Planowanie tras i nawigacja „papierowa”, nawigacja elektroniczna, nowe porty – jak do nich wpłynąć. Rozpoznawanie i interpretacja świateł na wodzie oraz na lądzie.
KOTWICA
Omówienie technik kotwiczenia, zajęcia praktyczne z rzucania i stawania na kotwicy.
INSTALACJE
Dokładne omówienie WSZYSTKICH instalacji na jachcie, sprawdzenie poprawności działania, bezpieczne użytkowanie, punkty krytyczne, jak zapobiegać podstawowym awariom i jak je usunąć gdy do nich dojdzie.
KOMPAS
I jego humory. Deklinacja i dewiacja. Czemu kompas pokazuje co innego niż nawigacja elektroniczna i jak sobie z tym radzić.
ŻAGLE i OLINOWANIE
Która lina, za co odpowiada, którą można – a której zdecydowanie nie można wyluzować. Poprawne stawianie i zrzucanie żagli. REFOWANIE żagli.
STER
Praca na sterze, utrzymanie kursu kompasowego, względem wiatru, współpraca ze skipperem, zrównoważenie żaglowe i samosterowność. Zimny łokieć, cocojumbo i do przodu.
MANEWRÓWKA
Bez tego przecież nie obejdzie się żaden kurs.
- Zacieśniona cyrkulacja,
- omówienie i wykorzystanie „efektu śruby”,
- parkowanie w Y-bomach,
- parkowanie alongside,
- parkowanie prostopadłe rufą – tak potrzebne w basenie morza śródziemnego.
METEO
Skąd brać prognozę pogody, jak poprawnie odczytywać dane z aplikacji pogodowych, interpretacja map synoptycznych.
SINGLE HANDED
Manewry portowe wykonywane w pełni jednoosobowo. Jeden pracuje, a reszta leniuchuje – czyli dokładnie tak, jak na prawdziwym rejsie wakacyjnym. 🙂
Więcej szczegółów:
Prowadzący i twórca warsztatów
Skipper Romek – kpt. Maciej Romicki. Więcej o prowadzącym dowiesz się TUTAJ.
Terminy i lokalizacja
- 4-7 kwietnia 2024, jacht Delphia 47, Gdańsk
- 11-14 kwietnia 2024, jacht Bavaria 45 (2 płetwy sterowe!), Gdańsk
- 18-21 kwietnia 2024, jacht Delphia 47, Gdańsk
- 11-14 maja 2024 (sob. – wt.), jacht Bavaria 51 – 2 płetwy sterowe, Gdańsk
- Manewrówka na jachcie 51 stóp 2 płetwy sterowe – 2 intensywne dni manewrów na Bavaria 51
+ 1 dzień w 100% poświęcony na pierwszą pomoc na jachcie – 15-17 maja 2024 (śr. – pt.), Gdańsk, Start środa 9:00, koniec piątek 18:00. Cena: 1980 zł.
Cena
Szkolenia rozpoczynają się pierwszego dnia danego terminu o godz. 0900 i kończą ostatniego dnia danego terminu o godz. 1600.
Cena zawiera: czarter jachtu, 4 dni szkolenia — minimum 9h dziennie pod okiem doświadczonego kapitana, po zakończonym szkoleniu każdego dnia jacht pozostaje do dyspozycji załogi.
Jachty
- Delphia 47,
- Bavaria 45 (2 płetwy sterowe!)
- Elan 45
- Bavaria 51 (2 płetwy sterowe!)
Jachty dostarcza firma Premium Yachting
Oferta VIP
Szkolenia na zamówienie
Istnieje możliwość zorganizowania indywidualnych szkoleń na zamówienie:
- szkolenia dla grup zorganizowanych
- zaawansowane szkolenia 1:1.
Rejsy asystowane
Jeśli posiadasz uprawnienia i chcesz poprowadzić swój pierwszy samodzielny rejs (np. rodzinne wakacje na jachcie), ale brakuje Ci doświadczenia i potrzebujesz wsparcia i pomocy, aby uniknąć stresu na wakacjach — ta oferta jest dla Ciebie.
Oferta zawiera:
- wybór odpowiedniego akwenu,
- pomoc w wyborze i czarterze jachtu,
- planowanie trasy w oparciu o oczekiwania załogi i warunki pogodowe,
- pomoc przy odbiorze i zdaniu jachtu
- każdorazowe omówienie i asysta przy manewrach portowych
- wsparcie 24h/7
Zapisz się na szkolenia
Aby wziąć udział w warsztatach, wypełnij formularz poniżej lub skontaktuj się ze mną mailowo, lub telefonicznie.